Køreskolen Down Town - Mere end en Køreskole

Én ting er at få kørekort, en anden ting er de rammer, hvorunder du skal erhverve dig dette kørekort, hvilket Down Town lægger stor vægt på. For Down Town er det en naturligt ting, at køreskolens elever skal føle sig trygge og velkomne under hele forløbet. Vi tager hånd om dig som elev og går meget op i, at du føler dig godt tilpas, når du tager kørekort.

På Køreskolen Down Town er der en uformel og hyggelig omgangstone. Du bliver mødt med et smil og en professionel tilgang.

Om Down Town

Køreskolen startede i 1993, hvor seks kørelærere fra Silkeborg besluttede at slå sig sammen og etablere en køreskole, der skulle servicere det meste af Midtjylland med alt indenfor kørekort; lige fra motorcykel og lastbil til erhvervskort og kvalifikationsbeviser.

Køreskolen Down Town er parat til at give dig undervisning i høj klasse. Hos Down Town er eleven den centrale, og med flere kørelærere er der altid mulighed for at finde en kørelærer, der passer netop dig. Det er vores erfaring, at dette er med til at sikre en god og effektiv undervisning.

Vi mener, at netop en god og seriøs undervisning er et must, både for at sikre en god indlæring, men også for at fastholde vores lave dumpeprocent. Down Town underviser i både Silkeborg og i Hammel - i Hammel dog kun til almindelig bil.

Manøvrebane

På manøvrebanen skal du ud at køre bil på (næsten) egen hånd for første gang. Manøvrebanekørslen ligger efter 1. eller 2. gangs teori - altså tidligt i forløbet.

Efter kørelæreren grundigt har gennemgået bilen og de manøvrer, du skal køre, sendes du - under trygge omgivelser - ud på din første køretur. Du skal køre 4 X 45 minutter på manøvrebanen, hvor du skal gennemgå en helt række af forskellige øvelser, såsom kørsel i 8-taller, parkering i bås mv.

Hele formålet med manøvrebanen er at ruste dig bedst muligt til din første køretur på landevejen.

Du kan finde mere information om at tage kørekort på Dansk Kørelærer-Unions hjemmeside.